Hoe laat u een goede flyer drukken?

By 21/06/2017Nieuws
flyer

Flyers zijn voor veel bedrijven effectief. Maar dan moeten de flyers natuurlijk wel goed zijn. Hoe zorgt u nou voor een steengoede flyer?

Bepaal het doel van de flyer

Zonder doel is het natuurlijk moeilijk om te bedenken wat er op de flyer moet staan. Zorg dus voordat u de opdracht aan een drukker of ontwerper geeft dat u helder hebt wat het doel is dat u met uw flyer wilt realiseren. Over het algemeen is het doel aandacht vragen voor uw product of dienst. Vervolgens moet de flyer de ontvanger overtuigen om bij u te bestellen. U kunt niet specifiek genoeg zijn, doe dat bijvoorbeeld met een ‘call to action’. Als u wilt dat mensen de webshop bezoeken, kom dan met een goede aanbieding of gadget als een klant een bestelling via die webshop doet. Wilt u dat mensen naar een bepaalde locatie komen? Dan moet het adres dus duidelijk aanwezig zijn. Wilt u aandacht vragen voor een goed doel? Dan moet de flyer juist weer niet te opdringerig zijn, maar op de juiste manier aandacht vragen voor uw zaak.​

“Als uw input super is, zorgt Puntgaaf Drukwerk voor een fantastische output.” – Het Puntgaaf Drukwerk Team

Bepaal de doelgroep

Vrijwel net zo belangrijk als de boodschap op uw flyer is het bepalen van de doelgroep. Een hippe stijl heeft bijvoorbeeld minder effect op 60-plussers dan op tieners. Business to business vraagt ook om andere taal en aanbiedingen. Zo geldt voor ieder doel weer een andere doelgroep. Als u weet wie u wilt bereiken, kunt u naar de drukker en de ontwerper stappen om de opdracht te geven voor de druk van de flyer.

Kies het juiste formaat

Het formaat van een flyers is belangrijk. Hoewel een A5 formaat gebruikelijk is, is een A4 formaat dubbelgevouwen net zo groot. Toch heeft u bij zo’n dubbelgevouwen exemplaar meer ruimte voor informatie. Maar let op, want omdat er meer oppervlakte moet worden bedrukt, is een A4 dubbelgevouwen ook weer duurder. Ook het dubbelvouwen is een extra handeling. Maar als een grotere folder bijdraagt aan jouw doel of doelgroep, dan kun je daar rekening mee houden. Wellicht heeft uw concurrent ook flyers, dan is een bijzonder formaat juist onderscheidend.; denk aan vierkant of liggend formaat.

Flyers drukken aan beide kanten

Een flyer heeft twee kanten. Maak daar optimaal gebruik van! Flyers drukken aan beide zijden is twee keer zoveel informatie voor relatief gezien niet veel meer geld. Wees wel consequent wat betreft de inhoud. De informatie op de achterzijde moet niet de informatie op de voorzijde tegenspreken. Belangrijk is dat op beide zijden de belangrijkste boodschap geaccentueerd wordt. Dus als u wilt dat de lezers naar de website gaan, zorg dat deze prominent op beide zijden wordt gedrukt.​

“Klopt alles aan uw flyer, dan zal ook het resultaat goed zijn.” – Het Puntgaaf Drukwerk Team

Kwaliteit van het drukwerk

Essentieel voor een premium product of dienst is de kwaliteit van uw flyers. Een dun papiertje met een scherpe rand is voldoende als u een lokaal festival promoot. Maar wilt u bijvoorbeeld auto’s verkopen dan is het belangrijk dat u wat dikker en glanzend papier gebruikt. Dit is wellicht wat duurder maar als het uw potentiële klant een beter gevoel geeft, is een deel van het doel bereikt. naar rato zijn de extra kosten verwaarloosbaar.

Verspreiding

Ten slotte denkt u ook na over hoe de flyer bij uw doelgroep terecht komt. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden waarop u de flyer kunt verspreiden. Bij grote volumes kan huis-aan-huis verspreiding goed en vooral betaalbaar zijn. Zo bereikt u gemakkelijk nieuwe klanten. Naar uw bestaande klanten stuurt u waarschijnlijk per post uw flyer. PostNL en Sandd zijn dan goede verspreiders. Maar ook als uw klant in uw winkel komt, kunt u iets persoonlijks meegeven. Dat is namelijk het uitgelezen moment om aandacht te vragen voor uw boodschap of aanbieding.

“Ook in het traject van uw flyer zijn wij de toegevoegde waarde.” – het Puntgaaf Drukwerk Team

Flyers drukken is dus een goede manier om aandacht te vragen voor uw product, dienst of stichting. Doe het wel goed, want duizend flyers verspreiden die niets opleveren is niet de bedoeling. Wilt u flyers of ander promotiemateriaal laten drukken? Neem dan snel contact met ons op.

Wat je misschien ook wil lezen...