Adverteren op een vloer: het kan!

Tegenwoordig hangen er overal reclames: in bushokjes, op stations, op vliegvelden, bij snelwegen, in winkelcentra of gewoon op straat. Hoewel deze grote advertenties redelijk veel bekijks krijgen, leg je er ook een groot bedrag voor neer. Om op te vallen bij bijvoorbeeld het winkelende publiek, bieden vloeren interessante mogelijkheden voor reclamecampagnes.

Materialenfabrikant Ritrama heeft speciaal voor dit soort advertenties de Ri-Jet 140 Floor Talker op de markt gebracht. Dit is een vinyl folie met speciale lijm voor op de vloer. De folie is geschikt voor toepassingen in openbare ruimtes, van winkels tot luchthavens en winkelcentra.

Printbaar
De zachte vinyl folie is speciaal ontwikkeld om te worden toegepast op glad pvc, keramiek en tegels. Je kan er afbeeldingen op printen want de folie is geschikt voor o.a. inkjetprint met UV. De lijm bevat grijze pigmentatie, die ondoorzichtigheid van de film verhoogt en zorgt voor een volledige dekking van de onderliggende beelden. Zo beschadigen of worden de ontwerpen ook niet vies en blijft de kwaliteit goed.

Anti-slip
Daarnaast hebben sommige uitvoeringen ook anti-slip eigenschappen. Op deze manier kunnen mensen nooit uitglijden over jouw reclame en zijn de lagen beter bestand tegen schoonmaakmiddelen en water. Het enige wat nog nodig is voor een mooie reclamecampagne, is een mooi design en een creatief plan. Alhoewel de klanten letterlijk ‘over de reclame’ heenlopen, is het nog geen garantie dat ze er ook echt aandacht aan besteden. Desondanks is het voor bedrijven een nieuwe manier om drukwerk en realiteit samen te brengen. Een mooi initiatief dus.