Waarom drukwerk nog steeds bestaat

Massaal online de krant lezen en nooit meer papier aanraken. Dat was de voorspelling tijdens de digitale revolutie. Alles wat ‘ouderwets’ was, zou door de online wereld worden ingehaald.

Maar drukwerk is nog lang niet dood. Iedereen met een fysieke postbus kan dat zelf constateren. Als je aandacht wil, is ouderwetse post zeker zo slecht nog niet. Studies wezen uit dat consumenten 70 tot 80 procent van hun post openen.

Doorverwijzen
Ook reclamefolders worden nog altijd aandachtig bekeken. De kracht en het nut van drukwerk is wel verschoven. Het dient niet meer als primaire informatiebron maar als ‘doorverwijsmiddel’. Folders, flyers en magazines worden tegenwoordig vaak ingezet om mensen naar websites te ‘lokken’ en het werkt! E-mail marketing krijgt dit lang niet altijd voor elkaar.

Naast de bovenstaande redenen, zijn er nog een aantal verklaringen waarom drukwerk nog lang niet dood is. Denk aan het combineren van offline en online en het succesvol bereiken van doelgroepen. United Mail maakte een overzichtelijke infographic over het onderwerp:

is-mail-dead_jpg

Bron: Emerce.nl