Millennials en Generatie Z vinden online reclame irritant

By 07/03/2018Nieuws
reclame

Als bedrijf wil je natuurlijk graag dat je doelgroep je reclames ziet en dat je boodschap bij blijft. Veel bedrijven doen dit door online reclame te maken. Iedereen is immers online, dus succes verzekerd, toch?
Uit onderzoek van JCDecaux onder Nederlandse jongeren in de Generation Z (geboren tussen 1995 en 2010) en Millennials (geboren tussen 1980 en 1995) blijkt dat deze doelgroepen online reclames irritant vinden. Buitenreclame van alle mediumtypen wordt het meest geaccepteerd, op de voet gevolgd door advertenties in kranten en tijdschriften. Ruim de helft van de ondervraagden zegt een negatieve houding te hebben jegens tv-reclame.

Wegklikken

“Online reclame, zowel op pc als op een smartphone, wordt door beide jonge generaties (zeer) irritant gevonden. Maar liefst 91% van de jongeren kijkt een online advertentie die ze meteen kunnen wegklikken nooit af. Ook advertenties die na een paar seconden zijn weg te klikken, worden bijna nooit helemaal afgekeken (89%)”, stelt buitenreclamespecialist JCDecaux op basis van onderzoek door Wayne Parker Kent in samenwerking met MediaTest.

Wilt u indruk maken op uw doelgroep? Neem contact met ons op en wij zorgen voor een gaaf ontwerp met een blijvende impact!