Online je merk versterken met offline drukwerk

Met de komst van de digitale revolutie werd ‘de ondergang’ van offline media voorspeld. Niets is minder waar. Het is namelijk een kunst om het beste van deze twee werelden te combineren in prachtige en inspirerende producties.

Kijk als voorbeeld naar de fysieke winkels. Door de komst van het winkelen op internet, zouden de inkomsten drastisch dalen en filialen spontaan omvallen. Hoewel voor sommige ketens deze voorspelling is uitgekomen (o.a. V&D), zoeken online webshops juist de offline markt op.

Internetwinkel Bax verstuurt bijvoorbeeld jaarlijks 380.000 online bestellingen maar heeft ook een goedlopende fysieke winkel geopend in centrum van Antwerpen. Ook Coolblue heeft inmiddels in Nederland al vijf ‘echte’ shops waar niet alleen gekeken, maar ook gekocht wordt. Het is de juiste combinatie van offline en online plus de ongekende service die deze winkels bieden waardoor ze zo succesvol zijn geworden.

Zeg het met drukwerk
Het inmiddels normaal geworden dat bedrijven en organisaties hun klanten op de hoogte brengen van alle aanbiedingen en nieuwtjes via een digitale nieuwsbrief, een website of social media. Daar is niets mis mee. Maar alleen contact onderhouden is niet genoeg. Wie de band met relaties wil uitbouwen én versterken, gebruikt juist ook offline drukwerk. Mensen worden immers dagelijks bedolven onder een – ongewenste – berg van vluchtige reclamemailtjes. Een folder of brochure op zijn tijd werkt dan juist verfrissend.

Denk bijvoorbeeld aan een aantrekkelijke uitnodiging via de post voordat een sale begint of een inspirerend magazine. Ook stoppen slimme ondernemers regelmatig een mooi bedankkaartje of brochure met hun bestellingen mee. Zelfs online-gigant Google adverteert nog op deze manier door coupons voor Adwords mee te sturen.

Zo zie je maar: goed drukwerk werkt. Juist door gebruik te maken van verschillende kanalen, vergroot je de impact van je boodschap.

Meer weten over dit onderwerp? Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bron: computeridee.nl