Onderzoek: papieren folders blijven succesvol

By 08/02/2018Nieuws
folders

Natuurlijk krijgen wij weleens de vraag van klanten of drukwerk nog wel loont. Wij vinden papieren folders en flyers heel waardevol en onlangs bleek dit ook uit onderzoek van het Radar Testpanel.

Wij weten van onze klanten en door eigen ervaring dat papieren drukwerk en goed ontworpen reclame-uitingen onmisbaar zijn voor uw marketingstrategie. Papier vraagt om net even wat meer aandacht van de lezer en een gaaf ontworpen folder of logo zal een potentiele klant nog lang bijblijven.

Afgelopen maand onderzocht het Radar Testpanel of de papieren folder impact heeft op het koopgedrag van consumenten. Uit het onderzoek dat onder 40.000 consumenten werd gehouden, blijkt dat 80% van de ondervraagden zijn koopgedrag aanpast aan de aanbiedingen die in de folder staan.

Naast de 80% van de mensen die aangaven dat zij hun koopgedrag laten beïnvloeden door de papieren folders, gaf 37% ook aan weleens iets te kopen dat men achteraf niet nodig had.

Folderergernissen

Is er dan niks negatief aan de folders? Natuurlijk vinden veel mensen de folders verspillend. Daarnaast geeft 52% van de ondervraagden aan dat ze zich ergeren zich aan folders waarin men niet geïnteresseerd is, 20% ergert zich aan late bezorging of helemaal geen bezorging. Ook aanbiedingen die niet kloppen (30%) en papierverspilling (39%) zijn folderergernissen.

Wilt u uw klanten ook verleiden met gaaf drukwerk? Neem snel contact met ons op!