Online en offline media kunnen elkaar fantastisch goed versterken. Maar ook los van elkaar zien we dat drukwerk zijn kracht nog steeds houdt. We geven je 5 redenen om voor papier te kiezen.
1. Feesten, kortingsbonnen en events
Uitnodigend, aantrekkelijk en direct bij de hand. Flyeren is een uitstekende vorm om de aandacht te trekken voor jouw feest, event of speciale aanbieding. Leg wat flyers neer bij horecagelegenheden en je weet zeker dat een groot deel van je doelgroep de aankondiging van het feest ziet. Of neem nu kortingsbonnen: deel ze uit op de parkeerplaats van het winkelcentrum en de kans is groot dat in elk geval een paar mensen gebruik maken van de korting die je ze op de flyer aanbiedt.
2. Een papieren cadeautje
Brochures lenen zich er perfect voor om als papieren uitgave uit te geven. Een mailtje raakt ondergesneeuwd door duizenden andere aandachttrekkende mailtjes, terwijl een papieren brochure er makkelijk weer even bij gepakt kan worden. Leg ze neer in de wachtkamer van jouw bedrijf, praktijk of kantoor, zodat ze even doorgelezen kunnen worden door de consument, klant of zakenpartner. Een goede brochure is vaak een papieren cadeautje die ervoor zorgt dat de lezer zich al snel (meer) verbonden voelt met jouw merk, bedrijf of praktijk.
3. De culturele branche kan niet zonder
Musea, theaters, festivals, schouwburgen, concertgebouwen en muziekcentra kunnen niet zonder papier. Denk aan programmaboekjes, informatieboekjes en brochures. Deze dingen wil je de consument niet digitaal aanbieden. Tenminste, niet als hoofdinformatie. Een bezoeker wil het programma nog even kunnen inzien van een theatervoorstelling en voordat de show begint nog wat achtergrondinformatie kunnen lezen, een interview met een van de spelers bekijken en doet dit liever niet vanaf de telefoon. Ook op festivals is print onmisbaar: een plattegrond van de verschillende podia, een tijdsoverzicht van wanneer welke band waar speelt en noem maar op.
4. Print versterkt je digitale omgeving
Zoals we al zeiden kunnen online en offline media elkaar fantastisch goed versterken. Print kan de aanzet geven om een site, product of dienst eens nader te bekijken. Bijvoorbeeld door middel van een QR-code. Je biedt de consument daar makkelijk meer informatie mee aan, zonder dat het al te veel moeite kost. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de consument boodschappen eerder accepteert wanneer het via diverse kanalen bij hem terecht komt.
5. Persoonlijk = winnen
Tegenwoordig hoor je wel eens dat mensen ‘mail-moe’ zijn. Een gemiddelde mailbox puilt uit van nieuwsbrieven die in één grote bulk verstuurd zijn. Onpersoonlijk en niet altijd relevant. Mensen voelen zich speciaal wanneer ze weer post krijgen die persoonlijk aan ze gericht zijn. Zoek je doelgroep en richt je daarop met een persoonlijke kaart.
Gebruikte bron: Sprout.nl