Dit keer hebben we echt iets aparts gedaan

Iedere twee weken zitten we om de tafel bij Ringfoto om te bepalen hoe we de komende periode de marketingactiviteiten zullen inrichten. Wat is effectief? Wat komen we in de markt tegen? Et cetera. 

Ons doel is vooral dat Ringfoto goed zichtbaar is met hun fantastische aanbiedingen. Ze zijn vaak de goedkoopste van Nederland en je hebt er als je wilt 5 jaar garantie! Maar dan moet je dat wel vertellen, vinden wij.

Ons advies gaat in de breedte, dus online en offline. Wij vinden dat die twee hand in hand moeten gaan. Wij kijken gewoon wat het beste is voor Ringfoto.

Begin oktober bedachten we samen wat nieuws. Vooral voor de meest actieve dealers uit hun bestand. Van de in totaal ongeveer 140 dealers, zijn er 25 heel actief. Zij staan meer open voor andere ideeën, en hebben meer geld over om acquisitie te doen. Het idee was nu om wat aparts te doen.

Het concept

Wij kwamen met het idee om een Ringfoto actiebox te ontwikkelen. Iedere keer wanneer er een nieuwe actie is, geven we deze actiebox een nieuwe professionele look. In de actiebox zit een bepaalde camera met een lens die daar perfect bij aansluit. Voor een lagere prijs ontvangt de klant meer. Gevoelsmatig is deze actiebox nergens anders in Nederland verkrijgbaar. Niet alleen op het gebied van de producten, maar ook op het gebied van de ervaring ontvangt de klant meer. Bij Ringfoto komt de consument in een warm bad terecht.

De totstandkoming

Vanuit het concept dat bij Karstens Mediamakers is ontwikkeld en uitgewerkt, konden de volgende stappen gezet worden. Wij hebben een aantal dummy’s ontworpen en het idee verder uitgewerkt. Vervolgens zijn 15 actieboxen gemaakt en aan de actieve Ringfoto dealers tentoongesteld. Die waren net zo enthousiast als wij. De bedoeling is dat deze dealers straks allemaal een aantal van deze dozen op elkaar gestapeld hebben staan in hun winkel gedurende iedere actieperiode.

Ons team

Het ontwerpen van de actiebox werd gedaan door Arjen van der Wal, de grafisch vormgever van Puntgaaf Drukwerk. Daan Karstens (Puntgaaf Drukwerk) is verantwoordelijk voor de technische uitwerking, hij beschikt over een brede kennis op het gebied van drukwerk. Jan Karstens van zowel Puntgaaf Drukwerk als Karstens Mediamakers kijkt mee met de klant en komt met vernieuwende inzichten. Jan is verantwoordelijk voor verdieping, advies en realisatie. Om deze opdracht binnen een bepaald budget te houden, moest er door iedereen creatief meegedacht worden. Het eindresultaat is fantastisch. Daar worden wij allemaal blij van.

Zou jij ook graag willen dat wij een keer op gesprek komen? Neem contact met ons op!