“Google, lees de folders…”

By 21/08/2019Nieuws
spraak assistent

Kijk jij ook altijd uit naar de wekelijkse bezorging van de reclamefolders?

Voor veel mensen blijft het verslavend om eens even lekker te kijken wat de winkels nu weer in de aanbieding hebben. En voor de milieubewuste koopjesjagers heeft Spotta nu iets nieuws: een  eigen dienst voor de Google Assistant. Hierdoor is het mogelijk voor consumenten om digitale folders te zoeken en de aanbiedingen te horen met behulp van spraak.

Vanaf nu kun je de nieuwste folders opvragen door tegen de Google Assistant op je mobiele telefoon te zeggen “Ok Google, praat met Spotta.” Deze eerste versie is een beta-versie met een beperkt folder aanbod, in eerste instantie zijn dit de folders van de supermarkten. Consumenten vertellen de Google Assistant letterlijk hoe de dienst moet worden uitgebreid. Ze zeggen waar ze naar op zoek zijn; naar welke producten, winkels en aanbiedingen.

De spraak service van Spotta is te gebruiken via de Google Assistant op elke Android telefoon of via de Google Assistant app op de iPhone. Via de Google action van Spotta kun je nu al zoeken naar de folders van bekende supermarkten zoals Albert Heijn, Plus en Lidl. Het aantal winkels waarnaar je kunt zoeken met je stem zal snel worden uitgebreid en aangevuld met het zoeken naar producten zoals bijvoorbeeld luiers.

Spraak assistenten in opmars

Het gebruik van spraakassistenten groeit supersnel in Nederland. Uit recent onderzoek (maart 2019) blijkt dat 5% van de Nederlandse huishoudens al een smartspeaker heeft en 17% een spraakassistent gebruikt. De verwachting is dat in 2020 ruim 40% van de Nederlanders een spraakassistent gebruikt. uiteindelijk zul je je Google assistant wimpelweg kunnen vragen waar de luiers in de aanbieding zijn en de assistent zegt dan tegen je bij welke winkel en voor welke prijs. De volgende stap zou dan kunnen zijn dat de assistent je vraagt of je ze wilt kopen. Dit zal jonge ouders als muziek in de oren klinken.

“Ok Google, praat met Spotta”

Kimberly van Houwelingen, campagne manager bij Spotta vertelt: ‘Voor ons is het vanzelfsprekend dat we voice search inzetten bij folders en aanbiedingen. We bedenken continu nieuwe manieren waarmee het voor consumenten steeds makkelijker wordt om alleen aanbiedingen en folders te krijgen die voor hem of haar relevant zijn en voice search past daar heel goed bij. Aanbiedingen kunnen straks heel persoonlijk worden, omdat gebruikers letterlijk vertellen waar zij behoefte aan hebben. Consumenten hebben nu met “Ok Google, Praat met Spotta” altijd een gepersonaliseerde aankoopassistent in de buurt.’

Call Now Button
Terugbel verzoek