Papieren speelgoed catalogus van Intertoys blijft onverminderd populair

By 30/11/2017Nieuws
catalogus

Misschien was het bij jullie thuis ook wel een traditie: vechten om wie als eerste de speelgoed catalogus van Intertoys mocht lezen. Of misschien zag je het je kinderen doen. Er werden hoekjes omgevouwen, verlanglijstjes mee versierd… Zo wist de goede Sint in ieder geval precies wat jouw negenjarige hartje begeerde…

Anno 2017 blijkt dat de papieren speelgoedgids nog steeds onverminderd populair is. Zodra het ding op de mat valt, gaan de meeste kindjes als van ouds nog met schaar en kinderlijm aan de slag.

5,8 miljoen

Wist je dat meer dan de helft van de kinderen tussen 6 en 12 jaar de catalogus gebruikt om mee te lezen en te knutselen? Dit meldt Intertoys op basis van eigen onderzoek deze week op nrc.nl.  Slechts 13 procent van de kinderen heeft hem liever online, blijkt uit datzelfde onderzoek. Sinds 1987 verspreidt Intertoys zo’n vijf miljoen exemplaren van het Speelboek via de post. Dit jaar werden in totaal 5,8 miljoen exemplaren gedrukt.

 

Millennials

Omdat een papieren catalogus niet op een schermpje hoeft te concurreren met Facebook of een WhatsApp-bericht, is het voor millennials een nieuwe manier om kennis te maken met een merk. Nostalgie voor volwassenen, maar cutting edge voor de jongere generatie. Volgens de New Yorkse marktonderzoeker Magid maakt 30 tot 40 procent van consumenten voor het eerst kennis met een kledingmerk of elektronica door een papieren catalogus. “Mensen kijken zo’n twintig minuten naar een catalogus”, zegt voorzitter van adviesbureau Boston Retail Partners Ken Morris. „Vergelijk dat met de paar seconden die ze besteden aan een digitale advertentie.”

Drukwerk bestellen? Neem snel contact met ons op via info@puntgaafdrukwerk.nl of bel 071-528 42 50.

 

Bron: nrc.nl